merah dan emoi dan putih.....

cuti sekolah...... selain dari aku pergi melancong kat n 9, melaka, kl dan selangor aku jugak ada projek terbengkalai yang perlu aku selesailankan dalam masa cuti sekolah ni.....
projek ganti balik lembu aku yang kena jual dulu......

akhirnya aku ada di offer oleh seseorang kat kampung aku... katanya ada dua beranak lembu baru yang jinak nak dijual.... dengar je terus setuju....tu tak tengok lagi barang... sesampai jer kat kampung dari n 9 terus ke kandang tengok barang..terus kasi duit.. he he heeee ada lagi la simpanan hasil jualan lembu dulu....

keesokkannya dua beranak tu masuk dalam lori... tengok2 ada lagi sekor lembu betina....baik punya..... harga dioffer pun baik punyer.... terus bagi duit dan dipindah milik jadi dari orang lain menjadi aku punya lembu........

tak apalah....duit kurang sikit...tapi lembu aku bertambah balik...hati jadi suka....orait ler tu...

pagi tadi pukul 9.00 aku pergi tengok dan main dengan lembu.....anak aku yg kecik sekali tu ikut jugak..... ni hah gambarnya..


menjamu air garam.......

merah dan emoi meratah daun sawit...nyam-nyammmmm.

bukti kata ada lembu sendiri...


ni hah putih...yg tak berapa nak jinak sangat lagi..... tapi boleh la kalau nak usap kepala....

setakat ni aku rasa ok lah aku beli lembu nih....tak rasa letih pun sebab abah dan adik aku yg uruskan semua bila aku balik kuantan...sebab tu best sangat bela lembu ni.....time jual kira duit dengan bagi keuntungan.....

nanti aku nak tambah lagilah beli lembu nih......kasi tambahhhhhhh

ok wassalam

Comments

Popular posts from this blog

bukit bertangga

kenali nama-nama jin yang mengganggu manusia

aku dan basikal