memukat ikan


29.09.2010..

adui penat sungguh aku rasa malam ni. baru pukul 9 malam......habis sakit sakit aku punya badan....kenapa hah?????
aaaa baru aku ingat ...petang tadi aku pergi tarik pukat bersama pok cik Minor soi bersama dengan cikgu sabri smk Mat kilau...mula tarik pukat pukul 3.30 petang ...siap pukul 5 petang....3 kali tarik jer...berhenti....

sebab berhenti......2 bekas yg dibawa telah dipenuhi ikan. ikan bilis, ikan gelama dan beberapa spesis ikan kecil yang lain.. udang 2 ekor, sotong katak 1 ekor, ikan pari bintik biru 5 ekor, anak ikan sebelah sekor dan ada lagi lah yang aku tak tau namanya..... seronok tuuuu

ni ha gambarnya...
satu tong penuh....berbaloi sungguh tarik pukat....

tengah kelas ikan....aku ambik sikit jer...

jadi hidangan waktu makan malam....nyammm...... segarnya ikan...terus dari laut ke dalam kuali dan periuk....

buat member yang teringan tarik pukat tu, boleh kontek aku dulu kalau nak tarik pukat sebab aktiviti ni hanya dilakukan bila air surut dan keruh sahaja....
wassalam...

Comments

Popular posts from this blog

bukit bertangga

kenali nama-nama jin yang mengganggu manusia

aku dan basikal